Cyklovýlet z Třebíče přes Sádek, Rokytnici, Okříšky a zpět

Malebné a historické město Třebíč, nedaleký hrad Sádek ze třináctého století, vinařské centrum či okolní krajina jsou lákadlem pro cyklisty, kteří ujedou 46 kilometrů.

Kontakt

Turistické informační centrum - Národní dům
Karlovo náměstí 47
region Třebíč
Délka trasy: 46,8 km
Časová náročnost: 3,5 h
Výchozí místo: Třebíč - Karlovo náměstí
Cílové místo: Třebíč - Karlovo náměstí

Z Třebíče vyjedete z náměstí směrem k autobusovému nádraží a napojíte se na cyklostezku z Jihlavy přes Třebíč do Raabsu. Cyklostezka vás zavede do Libušina údolí, přes rozcestí Terůvky a zahrádkářskou osadu až do vesničky Slavice a dále na Pekelný kopeckde můžete navštívii rozhlednu. V Kojeticích odbočíte na žlutou značku a vystoupáte k rozcestí Sádek zámek. Zdi zámku zažily husitské války, obležení Švédy i vzpoury šlechty. Svou nynější podobu získal přestavbou po požáru koncem 17. století, kdy se změnil z hradu na zámek.

Od zámku pokračujete po žluté do údolí řeky Rokytné a pak k vrchu Horní hora. Po kamenité stezce sjedete na jinou cyklotrasu vedoucí do Rokytnice nad Rokytnou a překonáte kopec do Markvartic a Chlístova. Přes Pokojovice dojedete do vísky Loudilka a dále do městysu Okříšky. Odtud se vydáte po cyklostezce č. 26 kolem řeky Jihlavy zpět do Třebíče.