Přes tři kláštery 3. den: Telč – Želiv

náměstí Zachariáše z Hradce se vydáme Dolní branou podél hráze Štěpnického rybníka. Držíme se cyklotrasy 16, přejedeme křižovatku na Jihlavskou ulici, po půl kilometru přijedeme na rozcestí, kde odbočíme vlevo.

Kontakt
Značení trasy: žlutá, modrá
Náročnost: 2
Období: Léto

Mírným stoupáním se dostaneme přes obce Vanůvek a Doupě na lovecký hrad Roštejn. Hrad nabízí novou interaktivní trasu, která se věnuje přírodě v okolí hradu, lovectví a myslivosti. Ze sedmiboké hradní věže uvidíme za jasného počasí dokonce vrcholky Alp.

Z Roštejna pokračujeme mírným klesáním do Růžené, kde od cyklotrasy 16 upustíme a odbočíme doleva na cyklotrasu Greenway ŘV (řemesel a vyznání) přes Lovětín do Batelova, kde si můžeme prohlédnout starý zámek (tvrz z 15. století), nový zámek, barokní kostel Petra a Pavla, židovskou synagogu a hřbitov.

Stejnou cyklotrasou vyjíždíme z Batelova ve směru na Bezděčín a Nový Rychnov, odkud se táhlým stoupáním dostaneme na Křemešník. Z rozhledny Pípalka je nádherný rozhled do okolí. Kromě rozhledny můžeme navštívit i poutní kostel nebo Větrný zámek.

Z Křemešníku se vydáme po žluté a modré turistické značce kilometr dolů na rozcestí Korce, kde narazíme na cyklotrasu 5129 a necelých 10 km mírně klesáme až do Pelhřimova. Ve městě rekordů a kuriozit můžeme navštívit stejnojmenné muzeum nebo si projít Stezku po stavebních slozích.

Z Masarykova náměstí vyjíždíme Palackého ulicí směrem k řece na cyklotrasu 1223 do Kojčic. Po šesti a půl kilometrech v Kojčicích na náměstí odbočíme vlevo na cyklotrasu 1224 přes Svépravice.

Před obcí Popelištná odbočíme vpravo na silnici III/12927. Po třech a půl kilometrech se přes obec Brtná dostaneme do Želiva, který je vrcholem naší třídenní trasy. Mimo návštěvu premonstrátského kláštera je možné ochutnat místní pivo nebo se ubytovat. Přestavba klášterního kostela Panny Marie je spojena s legendárním architektem Janem Blažejem Santinim.

Turistické cíle a další informace: