K Čertovu hrádku přírodním parkem Čeřínek

Dopoledne cyklovýlet Přírodním parkem Čeřínek až k Čertovu hrádku. Odpoledne oběd v Třešti a prohlídka města. Líbí se vám takový plán? Projděte si s námi celou trasu okruhu.

Kontakt

Období: léto
Typ kola: horské, trekové

Popis trasy aneb Kudy vyrazit

Trasu začněte v Kostelci, odkud se vydejte po cyklotrase 5090 směrem nahoru, projeďte podél starých opevnění Kosteleckého hrádku do obce Cejle a přes obec Hutě pak vystoupejte na vrchol Čeřínek (761 m n. m.). Právě Čeřínek je dominantou stejnojmenného přírodního parku tvořeného především žulovým podložím.

Odtud se vraťte zpět až k rozcestníku, kde jste uhýbali k vrcholu, a po stejné cyklotrase dojeďte až do Dolní Hutě.

Těsně za obcí se odpojte od cyklotrasy číslo 5090 a využijte červenou turistickou značku, která vás zavede až k Čertovu hrádku. Jedná se o zbytky žulové skalní hradby o délce asi 50 metrů. Skály jsou protkány množstvím puklin, spár a komínů, v okolí jsou vyvinuta kamenná moře. Po prohlídce tohoto pozoruhodného místa se vraťte k rozcestníku Čertův hrádek a pokračujte zpět na cyklotrasu 5090.

Jeďte asi 1,5 kilometru podél Dolnohuťského potoka. Po necelých 2 kilometrech dorazíte do obce Rohozná. Tady odbočte doleva a napojte se tak na cyklotrasu číslo 5129 přes obec Spělov do Jezdovic. Na rozcestníku v Jezdovicích se budete odbočením vpravo dále držet cyklotrasy 5129.

Po necelých čtyřech kilometrech tak zakončíte váš výlet v městečku Třešť. To je proslavené především betlémářstvím, které tady má více než dvousetletou tradici. Židovské osídlení připomíná empírová synagoga, která má podloubí a průčelí. Stálá expozice Zaváté stopy zachycuje historii tamní židovské obce. K vidění je tu také výstava dokumentující život Franze Kafky.