Bystřicí skrz naskrz

Chcete poznat Bystřici skrz naskrz se všemi zákoutími, zábavnými místy a krásnými výhledy? Vyrazte sem o některém z víkendů s dětmi a objevte vše zajímavé.

Kontakt

Časová náročnost: 2,5 h
Výlet vhodný pro: školáky

Bystřicí s dětmi

Od turistického centra na náměstí v Bystřici se vydejte po žluté značce směrem k faře a ulicí Zahradní až na staré město. Žlutá značka tudy pokračuje do prudkého kopce k vesničce Bratrušín, kde po pár metrech prudce zahnete doprava a vydáte se zpátky přes zahrádkářskou kolonii do Bystřice. Cestou se vám naskytnou netradiční pohledy na město. Pokud budete mít zájem, zastavte se také u Třech křížů na kopci Hora, které jsou nově zrekonstruované. V minulosti na tomto vrchu stávala šibenice, dnes slouží jako vyhlídka.

Poté zamiřte směrem k Depozit veterán TATRA klubu ve starém lihovaru. Toto muzeum veteránů nadchne kluky i jejich tatínky a rozhodně stojí za zhlédnutí.

Po pár dalších krocích odbočíte na mostek, přes který se dostanete na ulici Cibulkovu. Pokračujete proti toku říčky až k centrálnímu dětskému hřišti. Tam můžete navštívit nejen hřiště, ale také Bystřický park miniatur, projít se dětských lanovým parčíkem střeženým pohádkovými postavami a dojít až k Centru Eden

Vraťte se zpět k rozcestí u řeky a vydejte se proti toku po cyklostezce s minioválem až do čtvrti Domanínek. Odtud vás už žlutá turistická značka dovede až ke kruhové křižovatce. Dále odbočte vlevo do poklidné ulice Rudolfa Vaška a nechte se vést po ulici Zahradní až téměř do centra města.

Předposlední zastávkou bude Park horníků, který odkazuje na těžbu uranu. Poslední zastávkou je pak Galerie v průchodu, kde si můžete prohlédnout dětské kresby inspirované Bystřickem.