Z údolí do údolí

Procházka údolími řeky Svratky a Tresenského potoka vás nadchne krásnou přírodou a dechberoucími výhledy. Trasa je dlouhá celkem 21 kilometrů a ujít ji vám zabere přibližně 6 a půl hodiny.

Kontakt

Koruna Vysočiny, z.s.
nám. Republiky 294/24
59101 Žďár nad Sázavou 1
region Žďár nad Sázavou
Volné pokoje
Délka trasy: 21 km
Časová náročnost: 6,5 h

Do přírody za dechberoucími výhledy

Vaše první kroky povede zelená turistická značka, která vás zavede nad samotu V Huti. Za nedlouho se od zelené odpojíte a začnete se ubírat k vyhlídce Hraběcí stolek. Ta je ideálním místem pro odpočinek v altánku a zachycení krásných fotografií panoramatického výhledu do údolí.

Pokračujte dále po staré cestě nad údolím řeky Svratky do Bolešína. Po krátkém úseku po silnici se připravte na prudký sestup dolů směrem ke Koroužnému. Před obcí zabočte doleva a zamiřte do údolí Tresenského potoka. Zde máte možnost vybrat si mezi dobrodružnější trasou v údolí s přibližně šesti brody, nebo klidnější cestou po jižním svahu nad údolím.

Asi kilometr před obcí Lhota u Olešnice se nachází přírodní památka Dědkovo s unikátním společenstvím rostlin, kterou stojí za to navštívit. Jakmile dorazíte do obce, projděte kolem autobusové zastávky a pokračujte vzhůru až nad obec. Vlevo ve svahu objevíte přírodní památku Lhotské jalovce a skalní stěny.

Pokračujte vzhůru po polní cestě nad údolím. Než vstoupíte do lesa, nezapomeňte si vychutnat výhledy směrem na západ. Jděte dál až pod obec Velké Tresné, kde narazíte na průmyslový objekt. Zde odbočte doleva na zelenou turistickou značku, která vás přes Malé Tresné vrátí zpět na místo, kde jste odbočili k Hraběcímu stolku. Od tohoto bodu bude vaše cesta již pohodlně známá a snadno sledovatelná.