Mohelensko a údolí Oslavy

Výlet povede turisty kolem unikátní přírodní lokality – Mohelenská hadcová step do údolí Oslavy a z Vlčího kopce Haugwitzovou alejí k rozhledně Babylon.

Kontakt

Časová náročnost: 7 h
Výchozí místo: Kramolín
Cílové místo: Kramolín
Značení trasy: žlutá a modrá značka
Období: léto

Dvaadvacetikilometrovou trasu můžete zahájit v Kramolíně a vyjít po žluté značce na Zelený les, odkud vede modrá směrem Nad Mohelenskou stepí.

Naučená stezka vede přes národní přírodní rezervaci Mohelenská step a po jejím dokončení se dostanete do městečka Mohelno a pak držíte směr Vlčí kopec. Zpočátku budete prudce stoupat do kopce, ale nakonec dojdete na cestu, která vede už nahoře nad řekou Oslavou a pokračuje bukovým lesem až k Vlčímu kopci, kde se nachází bývalý lovecký zámeček.

Od rozcestí Vlčí kopec se vydáte po modré krásnou Haugwitzovou alejí s prastarými stromy. U rozcestí Babylon – rozhledna odbočíte vpravo k rozhledně. Po návštěvě se vrátíte zpět do Kramolína po cestě, která vede za rozhlednou nejprve rovně, pak dorazíte na křižovatku ve tvaru T, kde odbočíte vpravo, a po chvíli přijdete k silnici, kde zahnete vlevo.