Z Havlíčkova Brodu do Chotěboře

Dvě větší města na Vysočině si můžete prohlédnout i ze sedla kola. Trasa je dlouhá třiapadesát kilometrů.

Kontakt

Převýšení: 180 m
Výchozí místo: Havlíčkův Brod
Cílové místo: Havlíčkův Brod
Povrch/terén: lesní a polní cesty, asfalt
Typ kola: horské, trekové
Období: léto

Z náměstí v Havlíčkově Brodě cyklisté vyrazí po zelené trase kolem kostela Nanebevzetí Panny Marie. Minou kostel sv. Trojice, zimní stadion a rybník Rantejch.

Cyklotrasa dále vede přes několik stavení Na Občinách, lesem až do Břevnice a přes Kyjov, Ždírec, Jilemník dojedou až do České Bělé, kde odbočí na obec Cibotín. Za ní odbočí vlevo směrem na Jitkov, Střížov, Mariaves až do Chotěboře.

V Chotěboři je pěkné náměstí a opodál raně barokní zámek s arkádovým nádvořím, kaplí Nejsvětější Trojice a muzeem. Odtud cyklisté vyrazí přes Nový Dvůr, Klouzovy a Nejepín.

Z Nejepína pokračují až k rozcestí Květinov – hájovna. Odtud postupně klesají lesní cestou po modré značce k Jilemskému rybníku, přejedou řeku Sázavku, vystoupají k nezalesněnému vrchu Klenek s vysílačem a poté sjedou ke vsi Jilem. Trasa dále vede přes Lysou, Horní Krupou, Knyk a Český Dvůr do centra Havlíčkova Brodu.